Zichtbaar dankzij Google Shopping

Wanneer u op het internet zoekt naar een bepaald artikel wat u al heel lang wilt hebben, komt u om in de mogelijkheden. U herkent het vast wel, de ontelbare pagina’s aan zoekresultaten met artikelen. Scrolt u wel eens naar pagina 15 of 16? Het zal sporadisch voorkomen dat u naar de tweede pagina gaat, maar dat is voor de meesten meer een uitzondering dan de regel. Hoe fijn is het dan als u een bedrijf heeft, of een webshop, en uw producten komen op Google op de eerste pagina, de pagina waar het allemaal gebeurt. Daar komt Google Shopping om de hoek kijken.

Lift gerust mee

Een van ’s werelds grootste en machtigste bedrijven biedt, naast de enorme zoekfunctie naar algemene dingen, nu ook steeds meer extra services aan. Het gaat hier om Google. Sinds 2007 is Google Shopping inzetten een steeds groter onderdeel aan het worden van de zoekgigant. Deze functie blijft zich ontwikkelen. Het verbindt de wensen van cliënten aan webshops die de gewilde producten aanbieden. En u kunt uw bedrijf mee laten liften op de innovatieve ideeën van het sinds 1998 opgerichte bedrijf. Maak gebruik van de functie om uw artikelen bovenaan de zoekresultaten te krijgen, om zo beter in de schijnwerpers te staan.

Niet te zuinig

Al vanaf het ontstaan van het bedrijf begon Google met een onderdeel om producten aan te bieden en te vergelijken. Ze noemden deze functie Froogle, afkomstig van het woord ‘frugal’ wat zoiets als zuinig betekent. Omdat ze deze naam niet vonden passen bij het beleid wat ze voeren. Een investering in uw eigen bedrijf hoeft namelijk niet zuinig te zijn, maar verstandig. De naam is vervolgens aangepast naar het beter geschikte Google Product Search. Later is de naam veranderd naar zoals wij het nu kennen en aanraden; Google Shopping. Een opkomend platform waar uw bedrijf niet te zuinig van kan profiteren!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *